Conservatorul, liberalii și socialiștii


Bogdan DUCA

Am provocat, cu postarea mea despre ”bunul sălbatic”, o dezbatere în comentarii între doi prieteni ai mei: unul dintre ei, om cu valori de stânga asumate, celălalt, om cu valori liberale asumate.
Privindu-le polemica mi-am dat seama cât de conservator am ajuns. Conservator, în sensul acela- pe care tind să îl cred cel mai ok- de om care nu mai are încredere în nicio rețetă ideologică, este resemnat cu privire la natura umană și încearcă să nu își mai facă iluzii, păstrând o singură nădejde: cea dintre credință și dragoste.
 
În fapt, socialiștii și liberalii (ca și comuniștii și libertarienii) sunt de acord când vine vorba de finalitatea utopiilor lor ideologice: o lume minunată, în care progresul tehnic forțează evoluția spiritului uman spre noi culmi, în care războaiele vor fi eradicate, religiile vor dispărea (sau se vor transforma într-un soi de psihologie motivațională cu elemente metafizice) și toți vor…

View original post 590 more words

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

