Criza adevărului: cum arată o ştire falsă. De ce Google şi Facebook nu trebuie să împartă adevărul


Matei Udrea

colaj-fake-news

Cea mai mare parte a informaţiilor false cu care este inundată piaţa, via Internet şi TV, este relativ uşor de depistat cu ajutorul câtorva semne vizibile. Voi rezuma unele indicii care marchează, ca un fier roşu, „fake news“ – ştirile inventate. Odată aplicată această grilă, care nu este nici grea, nici sofisticată, apele devin mult mai uşor de despărţit pentru un receptor pus în gardă.

Deşi criteriile jurnalistice sunt universale şi se aplică tuturor mijloacelor mass-media (presă scrisă, presă online, radio, TV), cele de mai jos vizează mai ales Internetul pentru că, în acest mediu, flagelul s-a răspândit fulgerător, transformându-se într-o epidemie care azi pare imposibil de controlat.

Preocuparea pentru haosul adus de noua eră informaţională este majoră în Occident, mai ales după ce s-a constatat indubitabil, în 2016, că potenţialul de dezinformare pe care-l au ştirile false, până acum speculat ocazional de diverşi indivizi pentru un profit personal şi…

View original post 2,877 more words

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s